OKNOPLAST er et forbilde for andre selskap i henhold til CNN International

15
mar 2013

Et av verdens største TV-selskap, CNN International, har nylig besøkt OKNOPLAST. Selskapet vårt har blitt valgt på grunn av sin spektakulære suksess på markeder i hele Europa. Oknoplast er nemlig blant de fem største og mest aktive produsenter av PVC vinduer og dører på hele kontinentet. Programmet ble presentert av Richard Quest, en av de mest berømte økonomiske journalistene.

Programmet «Marketplace Europe» viser virksomheten til enkelte selskaper i EU eller EUs naboland. De valgte OKNOPLAST fordi selskapet eksporterer nesten 60% av sin produksjon til landene i EU. Dessuten hadde vi en omsetning på 382 mill. złoty i 2012, dvs. 12% økning fra år til år, alt dette til tross for økonomikrisen. Under filmingen intervjuet teamet den daglige lederen Mikołaj Placek, og så på produksjonslinjene. Journalistene var interessert i hvilken oppskrift for utvikling den ledende europeiske produsenten av PVC vinduer har.

Programmet ble presentert av Richard Quest, en journalist som har spesialisert seg på økonomiske saker i nesten 30 år. Han har samarbeidet med CNN International i 10 år. Siden «den svarte mandag» i 1987 har Quest formidlet de viktigste forretningshendelsene, bl.a. innføring av en felles valuta, euroen, og den siste kommersielle flyvningen til et Concorde fly.

Programmet «Marketplace Europe» har et viktig segment som heter «Facetime». Dette segmentet framstiller ledere for de beste forvaltede selskapene. Da Richard Quest intervjuet episodens hovedperson – Mikołaj Placek, var han spesielt interessert i strategien for selskapets utvikling under økonomikrisen. Først ville journalisten høre vår mening om den nåværende situasjonen i bransjen, hvilke perspektiver vi ser i denne vanskelige tiden. Han var interessert i synspunktet vårt og strategiene våre fordi vi klarer oss godt og er i stadig utvikling til tross for en dårlig økonomisk situasjon i Europa. For å oppnå suksess i nåværende økonomiske forhold, må vi skille oss ut fra konkurransen med produktkvalitet og elastisk handling – sier Mikołaj Placek, daglig leder i OKNOPLAST.

Det er ikke første gang OKNOPLAST representerer Polen i anerkjente utenlandske medier. I april i fjor hadde BBC World programmet «Working lives: Krakow». Journalistene viste en dag fra Mikołaj Placek sitt liv. Bildene ble tatt i selskapets kontor og i produksjonshallene.

Prezes Mikołaj Placek

Forrige opplysning

kontakt dlaPRASY

Izabela Ozaist
Specjalista ds. PR i.ozaist@oknoplast.com.pl +48 600 040 448
Marta Jechna
24/7 Communication marta.jechna@247.com.pl +48 22 279 11 21