SYNLIG mer

Lidenskap for å skape. De nyeste teknologiske løsningene. Design orientert mot brukerens skiftende behov. En kombinasjon av økonomisk og ergonomisk bruk. Alt dette blir gjenspeilet i Oknoplast sin filosofi.

Nær

3,000

SALONGER I 13 LAND

1,330,000

FORNØYDE KUNDER

24

ÅR ERFARING INNEN PVC VINDUER

4,370,000

SOLGTE VINDUER PÅ ALLE MARKEDER

KJENNEMERKER oknoplast

KOMPLEMENTARITET

KOMPLEMENTARITET

Rollen vår går lenger enn bare prosjektering og produksjon av vinduer. Vi tilbyr også rådgivning, design og montering. Vi er sikre på at kundene er våre beste selgere, derfor er det spesielt viktig for oss at de er fornøyde med hver etappe av betjeningen.

INNOVASJONER

INNOVASJONER

OKNOPLAST sine kunder kan alltid forvente et innovativt tilbud. Selskapet har en R&D avdeling som jobber med stadig produktutvikling og leter etter unike løsninger. Selskapet samarbeider med renommerte europeiske leverandører av komponenter, implementerer teknologiske innovasjoner og moderne funksjonelle løsninger.

DESIGN

DESIGN

Unik estetikk er et slagord som oftest uttales av kundene som har kjøpt produkter fra OKNOPLAST. Et omfattende sortiment av profiler, fyllinger, stort utvalg av farger og tillegg, og først og fremst - presis utførelse - gir produkter fra OKNOPLAST et unikt utseende og høyeste estetikk, noe som gjør dem til bygningens ekte visittkort.

Innovasjonens HISTORIE

1994

Virksomhetens oppstart
Adam Placek etablerer OKNOPLAST-Kraków, selskapet produserer PVC vinduer.

Filozofi

FILOZOFI:
«Jeg satser på kvalitet, utseende, ikke på rask sending av varene fra lageret. Jeg er krevende og leter etter perfeksjon på hvert steg».
Pleide Adam Placek, stifteren av Oknoplast, å si.

De første ombord

De første ombord
Til å begynne med hadde selskapet 60 ansatte.

Første forretningskontor

Første forretningskontor
I begynnelsen var selskapets forretningskontor i Kraków, ved Al. Etter 1989 ville flere og flere folk skifte vinduer. Det var som et symbol: gamle, utette vinduer som slapp inn vinden, måtte bort slik som kommunismen.

Etter 1989 ville folk skifte vinduer i massevis. Det var som et symbol: gamle, utette vinduer som slapp inn vinden, måtte gå bort slik som kommunismen gjorde.

1995

Vi ansetter stadig flere folk.
I løpet av et år produserte vi 26 tusen vinduer.

Den første finansbarrieren brister
Selskapets årlige inntekt overstiger 10 millioner zł

Vi får mange forretningspartnere

Vi får mange forretningspartnere
Vi bygger et salgsnettverk, og vinduene våre kan kjøpes i 20 butikker

1996

Vi øker ansettelsen med 50%.
Selskapet har 90 ansatte nå.

Produksjonen øker enda fortere
I løpet av et år produserte vi 36 tusen vinduer.

Aktiv markedsføring
Vi gjennomfører stadig modigere markedsføringstiltak. På torget i Kraków kunne man se slike reklamer på den tiden.

1997

Videre utvikling

Aluminiumsprodukter
Vi starter produksjon av aluminiumsprodukter. Tilbudet vårt utvides.

Vi krysser neste barriere
Årlig produksjon av vinduer i selskapet vårt overstiger 50 tusen.

To produksjonsanlegg
Nå begynner vi å produsere vinduer i anleggene ved gatene Pułkownika Dąbka og Nowohucka.

1998

U=1.1 rute

U=1.1 rute
Som pionerer innfører vi isolerglass med varmegjennomgangskoeffisient U=1.1. I dag er denne koeffisienten standard.

170 personer ombord

170 personer ombord
Ansettelsen øker. Selskapet ansetter 170 personer nå.

Salgsnettverket vokser
Vi utvikler salgsnettverket dynamisk. Selskapet har over 50 handelspartnere.

1999

Skjulte «in-groove» rammeklemmer

Skjulte «in-groove» rammeklemmer
Som de første monterer vi en intern løsning i alle vinduer som øker forseglingstrykket av vindusrammen til karmen. Løsningen forbedrer også estetikken ved å redusere antall synlige beslagselementer på karmen.

Ny finer i Douglasgran
Et større fargeutvalg. Vi innfører en finer i Douglasgran.

Dynamisk utvikling
Produksjoner utvikler seg meget rask. Vi produserer 125 000 vinduer i året nå, noe som gir oss inntekter på ca. 50 mill. zł.

2000

Ny finer i Lys eik

Ny finer i Lys eik
Flere farger i tilbudet. Fineren Lys eik som i framtida vil vinne kundenes hjerter og blir til en av de mest populære fargene på markedet.

Flytting til Ochmanów
Selskapet flytter fra Kraków til Ochmanów. Dette stedet gir mange muligheter til utvikling. Produksjonsarealet er 3000m² stort!

2001

Flere innovasjoner.

Flere innovasjoner
Standardutstyret til vinduene våre får sølvfargede beslag og anti-slam sperre som hindrer selvlukking av vinduet, f.eks. i vind.

MEDIO profil
Vårt tilbud omfatter en 3-kammers MEDIO profil nå.

Feilbetjeningssperre for vrideren som standard
Feilbetjeningssperre sikrer vinduene våre mot menneskefeil.

2002

U=1.1 Neutral rute

U=1.1 Neutral rute
Vårt tilbud omfatter lavemitterende ruter U=1.1 Nøytral med et belegg som gjør glasset mer transparent. Denne løsninger gir mer lys i rommet og lavere oppvarmingskostnader.

200 000 produserte vinduer
Produksjonen øker stadig. Fram til nå har vi produsert 200 000 vinduer.

De første prisene
Vi får de første prisene! OKNOPLAST blir for 1. gang kåret til Årets leder og får sertifikat ’Et solid firma.

2003

AWANS profil

AWANS profil
Vi innfører AWANS system - den første originale løsningen fra OKNOPLAST innen 5-kammers vinduer. Dermed begynner vi med en ny utfordring - varmeisolerende evne.

Synlig mer estetikk
Den nye metoden for finishing av hjørnene med smal sveis 0,2 mm gir våre fargerike vinduer enda bedre utseende. Det kommer også en banebrytende farge på markedet - Nøttebrun!

Vi øker produksjonsarealet
Vi øker produksjonsarealet til 7000m²

2004

Brune EPDM pakninger

Brune EPDM pakninger
I vinduene våre blir det brukt brune EPDM pakninger som gjør bedre muligheter til å tilpasse pakningen finerens farge.

Vi begynner ekspansjon på det europeiske markedet.
Polen blir medlem i EU, og vi begynner med et dynamisk salg på utenlandske markeder (Sentral- og Øst-Europa).

WIN-STEP - en original løsning for lav balkongterskel
Vårt tilbud omfatter usedvanlig lave balkongterskler WIN STEP som gjør det enklere å gå til og fra terrasse eller balkong.

2005

U=1.0 rute som standard

U=1.0 rute som standard
Som det første selskapet i Europa har vi ruter med Ug=1.0 i tilbudet. Nå har vinduene våre enda bedre termiske egenskaper, lavere varmetap, og kundene våre sparer mer på oppvarming.

Vi kommer på det tyske markedet
Vi begynner å selge på det tyske markedet. Vår første butikk er i Iggingen ved Stuttgart.

Rekordresultater!
• 1 million produserte vinduer
• nesten 50 nye butikker
• lagerarealet økt med videre 3000 m²

2006

En ny farge - Amarena

En ny farge - Amarena
Med den nye fineren i Amarena får vinduene våre enda bedre utseende.

Maco Multi-Matic beslag
De nye beslaget Maco Multi Matic samt intelligente tapper gir vinduene våre bedre holdbarhet, funksjonalitet og estetikk.

Q-Zert sertifikat
OKNOPLAST bekrefter sin ledende kvalitet ved å få det prestisjetunge kvalitetssertifikatet Q-Zert som det første selskapet i Polen.

2007

Platinium vinduer

Platinium vinduer

Platinium vinduer
Vårt tilbud omfatter Platinium vinduer - de første avrundede innenfra vinduene i Europa. Et nytt tilbud for kunder som setter pris både på eleganse og nyeste løsninger.

CE-samsvarerklæring
Vi begynner å montere usynlige hengsler, MACO Invisso, i vinduene våre. De gir enda bedre visuelle effekter, og vippe-dreiefunksjonen blir beholdt.

Mot solfylte Italia
Som det første selskapet fra Polen begynner vi å selge vinduer i Italia. I hovedstaden for verdens design var det ikke så enkelt, men etter noen år viste det seg at OKNOPLAST var det tredje mest gjenkjennelige polske merket, rett etter Johannes Paul 2. og Lech Wałęsa.

2008

Sprosser pålimte i to høyder

Sprosser pålimte i to høyder
Vårt tilbud omfatter vindussprosser i to høyder, noe som gir bedre muligheter til å arrangere interiører, f.eks. i historiske bygninger og herregårder.

Usynlige hengsler MACO Invisso
Vi begynner å montere usynlige hengsler, MACO Invisso, i vinduene våre. De gir enda bedre visuelle effekter, og vippe-dreiefunksjonen blir beholdt.

Ny daglig leder

Ny daglig leder
Mikołaj Placek blir en ny daglig leder. Nå har selskapet over 500 ansatte og inntekter på omtrent 200 mill. zł.

2009

Sertifiserte innbruddssikre vinduer

Sertifiserte innbruddssikre vinduer
Våre vinduer blir de første i Polen som får sertifikat på innbruddsmotstand WK2.

Vi utvider tilbudet vårt
Vi begynner å produsere rullegardiner av PVC og aluminium.

De første stegene innen idrettsmarkedsføring
Vi begynner å sponse fotballaget MKS Puszcza Niepołomice.

2010

Vi erobrer nye markeder

Vi erobrer nye markeder
Selskapet kommer med tilbudet sitt på det franske markedet.

OKNOPLAST sin tur
Vi får prisen «Polen sin tur» for Platinium vinduer i kategorien «Beste produkt»

Nye produksjonshaller
Vi får nye produksjonshaller som gjør det mulig å utvide virksomheten vår og forberede oss til å komme på nye markeder.

2011

Platinium Evolution

Platinium Evolution

Platinium Evolution
Det kommer Platinium Evolution - det første energibesparende vinduet, basert på den utprøvde Platinium-modellen.

Rekordeksport!
Ved årets slutt har selskapet inntekter på 320 mill. zł, derav 50% fra eksport.

Det nye ansiktet til OKNOPLAST
Vi fornyer vår logo og innfører en ny markedsføringskommunikasjon. Dette innebærer blant annet profilen vår på Facebook.

2012

Color Full vinduer

Color Full vinduer
Vi lanserer Color Full vinduer som ikke skiller seg visuelt fra vinduer av tre.

Egne isolerglass
Vi starter egen produksjon av isolerglass som monteres i vinduene våre.

Oknoplast og den store fotballen
OKNOPLAST blir sponsoren til Inter Mediolan.

2013

Winergetic Premium Passive

Winergetic Premium Passive

Winergetic Premium Passive
Vårt tilbud omfatter vinduer for passivhus - Winergetic Premium Passive med Space Block teknologi. Vinduenes kvalitet blir bekreftet av det renommerte IFT Rosenheim instituttet.

WARMATEC avstandstykke
Vi begynner å anvende avsstandsstykkene Warmatec i produktene våre, de reduserer kuldebroer enda bedre. En annen fordel er deres utseende som er tilpasset vinduenes og pakningenes farge.

Vi sponser flere fotballag
OKNOPLAST inngår avtaler om sponsing med følgende lag: Borussia Dortmund og Olympique Lyon

2014

Isolerglass 4 Xglass

Isolerglass 4 Xglass
Vinduene våre får 2-kammers isolerglass 4Xglass som gir 4 ekstra fordeler:
• bedre termiske egenskaper av vinduet
• bedre lydreduksjon
• bedre lystransmisjon gjennom lavemitterende belegg.
• Redusert vekt av isolerglass som gjør det mulig å lage store glassflater

Oknoplast feirer sin 20. årsdag
Etter 20 års virksomhet har selskapet 1800 butikker og er Europas største eksportør.

Kreft. Det er helbredelig.
Vi er engasjert i aksjonen «Kreft. Det er helbredelig» og støtter kampen mot denne sykdommen.

2015

Feilbetjeningssperre for vrideren som standard.

Prolux

Prolux
Prolux vinduer lanseres på markedet. 22% større ruter sikrer mer lys og tar vare på beboernes stemning!

Den første vindustest
Under konferansen «Fanene ti store rom»gjennomfører vi den første i verden holdbarhetstesten for et vindu med bruk av... et fly.

Mer lys
En ny nettside for Prolux vinduer.

2016

Okno PIXEL

PIXEL

Na rynku pojawiają się okna PIXEL. Jest to nowoczesne okno o designerskim kształcie bez żadnych zaokrągleń, które idealnie wpisuje się w najnowsze trendy w budownictwie.

Spektakularny mapping 360 stopni
Premiera okna Pixel w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku zaprezentowana została w postaci spektakularnego mappingu 360 stopni, którego motwami przewodnimi były: technologia, design i światło.

HST PREMIUM

HST PREMIUM
Oferta firmy wzbogaciła się o nowy system drzwi podnoszono – przesuwnych HST PREMIUM, które charakteryzują się szerszą zabudową i kompatybilnością z systemem okiennym Winergetic Premium.

Okno inspiracji
Powstaje blog OKNOPLAST, na którym można znaleźć porady i ciekawostki dla każdego, kto buduje dom, wymienia okna lub podąża za najnowszymi trendami w aranżacji wnętrz.

OKOPLAST w Skandynawii
Firma wchodzi ze swoją ofertą na rynki skandynawskie.

Rebranding salonów OKNOPLAST

Rebranding salonów OKNOPLAST
W trosce o najwyższy komfort obsługi klientów, firma przeprowadziła rebranding autorskich salonów w Polsce i planuje go kontynuować w 2017 roku na rynkach: francuskim, niemieckim i włoskim.

  • 1994
  • 1995
  • 1996
  • 1997
  • 1998
  • 1999
  • 2000
  • 2001
  • 2002
  • 2003
  • 2004
  • 2005
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2016

Utsikt priser og hedersbevisninger

  • DESIGN

  • MERKE

  • KVALITET
    INNOVASJONER

  • PRODUKTER

SAMFUNNSANSVAR